2 Ekim 2014 Perşembe

Bilgisayar Mühendisliği ve Almanya'ya Türk Göçü

60'lı yıllarda Almanya'ya başlayan Türk göçü yıllar boyunca devam etti. İlk aşamada misafir işçi olarak gidenlerin sayısı gittikçe arttı ve milyonu aştı. Daha sonra bazıları geri döndü bazıları ise tam tersine eşlerini ve çocuklarını da yanlarına aldılar. 80'li yılların ortalarına gelindiğinde artık her önüne gelen Almanya'ya gidemez olmuştu. Bu süreden sonra Almanya'ya gitmenin yolu tanıdıklardan geçiyordu. Amcalar, dayılar, enişteler yeğenlerini yanlarına "çekerlerdi".

Bizim meslekte de buna benzer bir durum olduğunu fark ediyorum. Bırakın işe girmeyi, staj bulurken bile artık bir tanıdık olması şart olmuş. Ben belki tanıdıklarım sayesinde pek zorlanmadım ama bazı arkadaşlarım sayısız yere başvurdu ama bir hayır cevabı bile verilmedi. Daha sonra bunlardan büyük bir kısmı okulda hocaların yanında staj yapmak zorunda kaldılar.

Bu iki durum benzerliği dağ gibi ortada olmasına rağmen günümüzde yaşanılanı yani bizim yaşadığımızı haklı çıkarmamalı. Zira ilk olay yurtdışı ve 80'ler. Bu yazımı burada bitiriyorum ve çözüm yollarını bir başka yazıma bırakıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder