19 Ağustos 2015 Çarşamba

The Raids

Okulda torrentin açılmasıyla birlikte ve evde kotamın yine dolmasından dolayı bazı ihtiyaç duyduğum main survival supplies için okula gidip internete abanma durumunda kaldım.

İnterneti hunharca kullanıp sömürdüğüm için buna baskı, saldırı, hücum, yağmalama anlamına gelen "raid" ifadesini uygun buldum ve daha sonra bu arkadaşlar tarafından kabul gören bi laf oldu. Arkadaşlar arasında hatırlayabilmek için de "the raids" adı takıldı.

3 adet raid yapıldı ve bunlar 11 temmuz salı, 14 temmuz cuma ve 18 temmuz salı günleriydi. Eğer seeder çoksa, yani 50 den yukarıdaysa 30 Mb/s gibi devasa hızlara ulaşılabiliyordu ancak genelde benim indirdiğim materyallerde 6-7 seeder vardı o sebeple genel olarak 4-5 Mb/s hızına ulaşabildim.

Bu tür torrentlerden belli miktar ekleyince hızın 8.5Mb/s civarlarında dolaştığını farkettim ve optimum aktif torrent sayısının 4-5 bandında kalması gerektiği bilgisine son raid'de nail oldum.

Kendime bir kaç ay yetecek kadar content indirdim. Raid'lerden elde edilen ganimetler sırasıyla 150, 203, 270 gb idi. 623 gb hem bilgisayarlarımı hem de harddiskimi review etmeme sebebiyet verdi. Yeni düzenlemeler yaptım. Bir yandan da laboratuvarda arkadaşlarla edilen sohbetin de kıymeti çoktur.

Bu olayların zaman içerisinde bir milat değeri kazanacağını ve ileride hep bu "the raids" adlı olaylara gönderide bulunulacağı için bunu yazma gereği duydum.

Ve bu yazımda mümkün olduğunca cümleler içerisine yabancı kelimeler serpiştirdim son zamanlarda dili katletmekten ekstra zevk almaya başladım.

Ayrıca daha önce ürettiğim bir birim olan ve movie per month anlamına gelen mpm bana ilham verdi ve yeni bir birim daha oluşturdum bu da gbpd. Anlamı ise gigabyte consumed per day. Hesaplanması ise kolay değil. Mesela ben Birinci Raid'de 150gb indirdim ama gbpd bu kadar değildi. Çünkü bunları izlemediğim için sayılmadı. Gbpd'yi hesaplamak için o gün izlenilen filmlerin boyutları ve oynanan oyunların boyutları toplanmalı ayrıca da izlenilen youtube ya da benzeri siteler için bi consumption counter programı kurulmalı ve saatlerin 23:59 u gösterdiği an bu veriler toplanmalıdır. Bu da bilime bir başka katkımdır.













Hiç yorum yok:

Yorum Gönder