4 Aralık 2015 Cuma

Epeydir aklımda olan bazı şeyler

Genelde yolda aklıma gelir bu tür şeyler. Sonunda kendime yazma imkanı sağlayabildim. Şu anda temmuz ayında keşfettiğim Rumence bir şarkı dinliyorum. Dilime pelesenk oldu, bırakamıyorum. Klibi de çok hoş. Hangi özelliğinden bahsetsem bilemedim. Gece geç bi vakit ve şarkı çalıyor. Adı Bogdan Artistu - Kana Jambe. Hem zenciler var hem çingeneler ilginç bi kombinasyon. Bu tür bi müziği sevebileceğim zaten dünden belliydi. Kiril Dzajkovski - Raise up your hands şarkısında da Jamaica'dan gelip şarkıya katılan Ras Tweed ve okuduğuma göre vaktinde Yugoslavya'da çok ünlü olan çingene Esma Redzepova(recepova diye okunması gerektiği bariz.)'nın iş birliği vardı. Bu balkan-karayip-çingene üçlüsü bana çok zevk vermişti. Bu şarkıyı uzun yıllar sayısız kez dinlemiştim ve zamanla bırakmıştım ama bıraktığımı farketmemiştim ve bu şarkıyı duyduğum an bu durumun tamamının farkına vardım. Bu bağlantıyı kurmak bana büyük haz verdi. Şuanda da konudan konuya atladığımın farkındayım. Ama çok kasmıyorum. Beynim böyle çalışıyor ben onu öyle seviyorum ki başlığa bakılırsa zaten anlaşılır :)

Bi paragraf bırakayım baya uzun oldu :D. Günümüzde de Romanya ve Makedonya Avrupa'da çingene oranının en yüksek olduğu 2 ülkeden biri. Bu sebeple de bana hep yakın ve benzer gelirler. Çok severim balkanları, müzikleri ve insanları.

Böyle karışımların ortaya çıkmasını çok severim keşke daha fazla olsa.

Bu arada bu müziği sevmemin bir başka sebebi de daha önce hiç bi radyoda, linkte, sözlükte, mesajda, televizyon-film ne derseniz duymadım. bu şarkıyı ilk olarak hiç beklenmeyecek bir yer olan bi dota stream kanalında izledim. Bu streamer'ın adı Synderen. Kendisi danimarkalı ve benim babamın eski iş arkadaşının oğlu çok sevdiğim Osman'a benziyor. Kişileri birbirine benzetmekten de çok hoşlanırım özellikle üniversiteye geldikten sonra bu yeteneğim belirgin bi şekilde gelişti. Bunu da gördüğüm insan sayısı, çeşidi ve farklılığın yanı sıra artık bu konuda daha dikkatli olmam ve birçok film izlememe bağlıyorum

Synderen yerinde yoktu ama bu müzik çalıyordu ve shazam'ı açmak aklıma gelmedi çünkü müzik çok güzeldi ve dalmıştım. sözleri dinleyip google' a kana kana kana jambe yazdım ve gördüm.

çok sevmemin bir sebebi kendim bulmuş olmam. bunun film versiyonu da my way dir. film imdb de 8 civarında almış ama benim için bu çok daha kıymetlidir çünkü bunu bana kimse önermedi, kimseden duymadım. hatta imdb de ya da başka filmle ilgili bi sitede bile duymadım. Bunu wikide 2. Dünya Savaşı ile ilgili sayfalar okurken gördüm ve kendi emeğinle bulduğun bi film kat kat güzel tat verdi. Sanki filmi ben yapmışım gibi arkadaşlarıma önerdim. Film zevkleri çok zıt 2 arkadaşımın beğenmesi de ayrı bi  artıydı.



Diğer bi değinmek istediğim nokta ise son sırt çantası taşımamın sebebi büyük bi sebebi dolmuşa para verirken öğrenci gibi gözükmek.

İşe giderken minibüs(öğrenci) + metro = 1.55 tl. otobüs + metro =1.32tl    çok da fark yok. o sebeple minibüse binip öğrenci veriyorum artık.

Dışarıdayken telefonumumdan sürekli müzik dinlerim. Müzik dinlemek benim için inanılmaz bi zevk. Ama en önemli sebeplerinden biri sadece telefonun hala bende olduğunu bilmek. Evet.

Mesela 6-7 yıl kadar önce türkçede podyum dediğimiz ingilizcesi catwalks kelimesinin neden catwalks olduğunu keşfetmemdeki haz müthişti ve ben bunu başka insanlara anlatıp aynı hazzı tekrar yaşamak onların da şaşkınlık ve hayranlıklarını görmek istiyorum. özellikle çizgifilmlerde kediler Amerikan varoşlarında (yer olarak nezih ama şehre uzaklığı açısından) iki evi ayıran ince çit üzerinde görülürler, sohbet ederler ve yürürler. catwalks adı da direkt olarak burdan gelmiştir. işte ben bu konularda beni anlayabilecek sevincime ve hayreime ortak  olacak kişiler arıyorumki aldığım zevk oranı artsın. Allah'tan bana böylesini nasip etmesini istiyorum. Şimdi de mutluyum sevinçliyim huzurluyum şükür ama insanoğlu bu hep dahasını istiyor. Bu vesile ile bir kez daha şükürler olsun.


Sabah 10'da editliyorum: Kiril Dzajkovski - Raise up your hands şarkısının klibi öncesinde yoktu. ve şarkıyı ilk duyduğum anda kadının sesinden yaşının en az 50 ve hatta başında bi örtü ve klasik türk teyzeleri gibi tombul olduğunu bile anladım ve daha sonra bi ara bunu ablama söyledim ve oldukça uzun bi süre sonra klibi çıkınca gördükki gerçekten de tam dediğim gibiymiş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder